luni, 15 august 2011

Tribunal

...era in primul rand din partea stanga a salii.Se uita speriata in toata colturile si la toate chipurile din sala,mai ales la unul din partea dreapta..si anume,chipul lui.Nu stia cum avea sa inceapa sa isi sustina apararea ,nici macar ce avea sa spuna in totul "discursul" ei.Auzea de cateva minute,cateva zeci,de reprosuri si doar lucruri care ii faceau o imagine proasta..se simtea atat de rau,ii venea sa se ridice si sa iasa din sala..sa fuga intr-un loc pustiu,numai de ea stiut si sa faca ce stie cel mai bine in ultimul timp :sa planga.Dar nu.S-a hotarat.Nu mai fuge,gata,infrunta realitatea..stia ca totul are un adevar la inceput si a undeva acolo este si vina ei.Se simtea atat de atacata si atat de neputincioasa.Nu vroia sa faca pe victima,stia ca e vina ei pe undeva si ca nu are nici macar o scuza...cand veni timpul sa-i explice judecatorului ce ,de ce si cum..se pierduse...genunchii ii s-au inmuiat si incepea sa transpre tot mai mult.Vocea ii tremura.Ii era frica sa nu spuna ceva ce va regreta mai tarziu..vroia doar ca totul sa se termine.Isi lua inima in dinti si incepu,cu aceiasi voce tremuranda iar panica se simtea in vocea ei..dupa ce jura ca va spune adevarul si numai adevarul...:
    -In primul rand,si defapt in toate,doresc sa imi cer scuze pentru ca s-a ajuns aici,pentru ca trebuit sa te fac sa imi spui toate astea..si pentru ca ,nu stiu,poate pentru ca uneori uit,uneori omit..uneori,da,prea multi de uneori.Poate ca nu am inceput cum trebuie,asa-i?Ei bine,eu nu stiu nici macar cum de reusesc sa stau in aceste momente in picioare,cum pot sa va privesc dupa cate am auzit.Asta e,asta am fost,asta sunt,asta NU voi mai fi.Am stat,am ascultat,am ...am hotarat.Eu si cu asa-zisul meu avocat am ajuns la concluzia ca s-a terminat,ca ma despart de EU cea de acum o ora,ca am incheiat o etapa si ca incep alta,defapt..ca sa fiu mai clara,am inceput-o.Nu mai vreau sa aud reprosuri,vreau sa aud si ce am facut bun,pentru ca sunt convinsa ca exista multe,si nu ma puteti contrazice,nici tu,nici tu si nu,nici dumneavoastra domnnule judecator!Pormit azi,acum,aici,tie,voua tuturor si in primul rand mie,ca din aceste moment incepand veti cunoaste o alta EU.Va multumesc si chiar daca nu stiu daca asta se cuvenea sa spun dar nu am alte cuvinte,acum..daca se poate,pot sta jos?Altfel presimt ca voi pica din picioare..
  ...se asezase jos si dupa ceva timp afla si verdictul..
     -Ai o sansa, domnisoara,o ultima sansa sa dovedesti ce si cat poti,ce esti,ce vrei.O sansa,profita! Procesul s-a incheiat! O zi buna in continuare tuturor!
..un zambet cat cerul de lung s-a asternut pe fata ei,picioarele inca ii tremurau iar vocea nu era deloc altfel..dar nu conta,stia ca poate,stia ca va fi altfel,va fi bine..dar totul cu ajutorul lui,si doar al lui..

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu